Abstract: "The fact that the proposal to leave the European Union obtained a narrow majority of 51,89 per cent in the referendum of 23 June 2016 was initially seen as a major crisis of the European Union. Two years later it is increasingly clear that Brexit is foremost a major crisis of British parliamentary democracy."

Lien vers l'article

Pieter Lagrou, professeur d'histoire contemporaine à l'Université libre de Bruxelles.

Pieter-Lagrou-Plebiscite-or-Parliament

08/02/2019

Lien vers l'article

“Nouvel article de Pieter Lagrou: "Plebiscite or Parliament? Brexit and the end of the history of the British Political Model",” Centre de Recherche Mondes Modernes et Contemporains, consulté le 13 novembre 2019, https://mmc.ulb.ac.be/actualites/Pieter-Lagrou-Plebiscite-or-Parliament.

Dernière mise à jour : 17 juin 2019.